sobota, 8 czerwca 2013

Makaron z sosem pomidorowym i szparagami

Czuję, że znawca kuchni włoskiej nie byłby zachwycony tym co mam Wam dziś do zaprezentowania. Ostatnio wróciłam do domu bardzo głodna, z wilczym apetytem na makaron z sosem pomidorowym i ...  no właśnie, to "i" postanowiłam wybrać na zakupach. Nie od dziś wiadomo, ze głód to nie jest dobry doradca kupiła wszystko co lubię:
- czarne i zielone oliwki,
- mozzarellę,
- gran padano,
- szparagi,
- pomidorki koktajlowe,
- świeże zioła,
- rukolę,
 - składniki na sos pomidorowy.

nie mogłam się zdecydować co dodać, dodałam wszystko. Każdy kęs tej potrawy smakował inaczej :) przyznam szczerze, że bardzo mi smakowało! od przybytku głowa nie boli, brzuch w tym wypadku też nie!

Mój przepis na sos pomidorowy:
  • czerwona lub biała cebula,
  • 2 - 3 ząbki czosnku,
  • łyżka oliwy,
  • sól i pieprz do smaku,
  • opakowanie pomidorów bez skórki.

cebulkę kroimy dość drobno ale bez przesady, solimy i odstawiamy na kilka minut aż puści sok. w tym czasie obieramy ze skórki czosnek i miażdżymy (ewentualnie kroimy). cebulę podsmażamy na oliwie a kiedy będzie już szklista dodajemy czosnek, smażymy przez chwilę razem po czym zalewamy pomidorami. Zmniejszamy ogień zagotowujemy i doprawiamy do smaku. Tak przygotowany sos można utrzeć blenderem ale nie trzeba.

Pozostałe składniki:

szparagi ugotowałam w wodzie do gotowania makaronu :) pomidorki, pokrojoną w kostkę połowę kuli mozzarelli oraz  oliwki wrzuciłam do sosu i podgrzałam. 

sos połączyłam z ugotowanym makaronem a na końcu dodałam szparagi. całość posypałam gran padano oraz rukolą.

Mniam!



 

1 komentarz:

  1. Muszę wypróbować taką wersję na bogato, wygląda pysznie, już niedługo w lidu tydzień włoski, kupię jakiś fajny makaron i też zrobię.

    OdpowiedzUsuń