środa, 5 czerwca 2013

Zupa pomidorowa

Przepis na zupę pomidorową dodaję już chyba po raz czwarty... coż to chyba moja ulubiona zupa :) zatem dziś ekspersowy sposób na krem z pomidorów. W moim przekonaniu pomysł jest mój własny, autorski, być może gdzieś coś podpatrzyłam zapamiętałam zmodyfikowałam ale co do zasady pomysł jest mój. Od dość dawna chodziła za mną zupa pomidorowa, w sumie ona bez przerwy za mną chodzi :) i tym razem połączyłam bazę do sosu pomidorowego z przecierem pomidorowym. Wyszło bardzo smacznie, być może dlatego, że korzystałam z przecieru, który latem przygotowali moim rodzice, ale myślę, że przecier z kartonu też jest super. 
 
składniki:
puszka pomidorów bez skórki,
1 czerwona cebula,
2 ząbki czosnku,
szklanka przeciery pomirodorego,
2 łyżki oliwy z oilwek,
bazylia
 
jako dodatku możecie użyć sera, ja rozważała jeszcze łyżkę kwaśnej śmietany ale jakoś nie mogłam się przemóc, nie pasowała mi :)
 
zaczynamy tak jak z sosem pomidorowym, cebulkę kroimy i zasypujemy solą, podsmażamy aż będzie szklista i wtedy dodajemy 2 ząbki zmieżdżonego czosnku, smażymy jeszcze chwilę i zalewamy pomidorami z puszki. Mieszamy dodajemy przecier pomidorowy, doprawiamy do smaku i zagotowujemy. Gorącą zupę mielimy w blenderze na w miarę jednolitą konsystencję.
 
 

1 komentarz: