wtorek, 12 czerwca 2012

Aksamitny krem z cukinii

Jeden z moich starch, studenckich przepisów. Wypróbowany setki razy, a tym samym godny polecenia. Kiedyś gotowałam dla znajomych opisany już na moim blogu krem z brokuła i ktoś rzucił hasło, że on jadł coś podobnego z cukinii. Musiałam wypróbować :) zrobiłam wszystko dokłądnie tak samo jak z brokułem przy czym zmieniłam główny składnik.

Składniki:

2 - 3 cukinie ( małe i młode),
2 - 3 ziemniaczki ( też mogą być małe i młode :) ),
1 średnia marchewka,
1 średnia cebula,najlepiej biała,
łyżka masła,
bulion drobiowy ( tyle aby zakryć warzywa),
2 łyżki śmietany

Przygotowanie:

ziemniaki należy oskrobać pokroić w drobną kostę i wrzucić na rozgrzane na patelni mało. marchewkę pokroić w talarki i dodać do już smażących się ziemniaków. posiekaną w kostkę cebulę dodać do smażących się warzyw i zeszklić.

cukinię obieramy i kroimy w talarki, przekładamy do średniej wielkości garnka. dodajemy podsmażone warzywa i zalewamybulionem i gotujemy do miękkości.

miskujemy, zabielamy śmietaną doprawiamy pieprzem i świeżymi ziołami - jakie kto lubi.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz