niedziela, 19 maja 2013

Klopsiki w sosie koperkowym

Hej! Czy Was tak jak mnie zaskoczyło dzisiejsze święto!? Miałam minę zdziwionego karpia jak zobaczyłam, że mój sklep jest zamknięty a ja nie mam ani grama świeżego pieczywa. Oczywiście zakupów na dziś też nie miałam, zatem obiad ugotowałam z tego co było "pod ręką" - wyszło bardzo dobrze. Poniżej znajdziecie mój własny (może mało oryginalny) przepis na klopsiki w sosie koperkowym.
 
składniki:
 
na klopsiki:
500 gram mięsa mielonego z indyka,
2 ząbki czosnku,
pół malej cebulki,
kilka gałązek tymianku,
2 - 3 łyżki musztardy rosyjskiej
 
na sos:
1 l bulionu wołowego (może być z kostki),
100 ml śmietanki 30%,
pęczek koperku,
mało i mąka do zasmażki,
sól i pieprz.
 
jako dodatków użyłam brązowego ryżu i pomidorków z cebulką i bazylią.
 
Klopsiki:
cebulkę podsmażyłam, czosnek zmiażdzyłam w prasce, tymianek posiekałam i to wszystko dodałam do mięsa. Następnie całość doprawiłam muszdardą.
 
tak przygotowane klopsiki zgrilowałam na złoto na patelni grilowej. ważne - nie myjcie patelni - to co pozostało po samżeniu przyda się do sosu.
 
sos:
do bulionu dodałam  śmietankę oraz zasmażkę i gotowałam do żądanej konsystencji. 1 łyżkę sosu przelalam na patenie do smażenia klopików a następnie odlałam do sosu i w ten sposób wzmocniłam jego smak.  Pod koniec gotowania dodałam posiekany koperek oraz klopsiki i całość gotowałam kilka minut.
 
Polecam!
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz