wtorek, 4 grudnia 2012

marchewka z groszkiem

Marchewka z groszkiem to jeden z moich ulubionych dodatków do mięs. Szczególnie go sobie upodobałam kilka lat temu, gdy po wyjściu ze szpitala zjadłam pierwszy od kilku dni obiad. Z resztą po 3 czy 4 dniach kroplówki wszystko smakuje wyśmienicie :)
Moja mama mam specjalny sposób na marchewkę z groszkiem, jestem przejonana, że zupełn
ie wyjątkowy :) otóż dodaje do niej zasmażkę z mąki i masła co sprawia, że warzywa pływają w gęstym sosiku. Kocham ten sosik!
 
Co by tu dodać cały sekret już Wam zdradziłam...
 
4 marchewki,
puszka zielonego groszku,
masło,
2 łyżki mąki,
sól, pieprz, cukier, sok z cytryny
 
marchewkę obieramy i kroimy w kostkę, zalewamy wodą tak aby woda tylko zakryła warzywo i gotujemy przez 15 min aż zmiękknie.
 
doprawiamy solą, pieprzem, cukrem i sokiem z cytryny.
 
po 15 min do marchewki dodajemy odsączoną puszkę zielonego groszku i gotujemy aż i groszek i marchewka uzyskają pożądaną przez Was kosnystencję.
 
na koniec gotowania dodajemy zasmażkę z mąki i masła.
 
Smacznego!
 
 
 
 

3 komentarze: