poniedziałek, 17 grudnia 2012

zupa groszkowa

Szybka, tania i smaczna - te trzy słowa najlepiej oddają charakter zupy groszkowej, która w moim domu gości dość często. chyba dlatego, że wymaga tak niewiele wysiłku :) nie bez znaczenia pozostaje fakt, że z tą zupą wiąże się jedno z miłych, jedzeniowych wspomnień z dzieciństwa. W sumie zabrzmiało patetycznie, ale chodzi o to, że pamiętam jak kiedyś zjadłam przepyszną zupę z zielonego groszku i smakowała mi tak bardzo, że pamiętam o tym do dziś.

Przepis mam do mojej mamy. Jak znaczną część zup domowych.

Składniki:
puszka zielonego groszku,
1,5 l. bulionu drobiowego,
marchewka,
pietruszka,
pół selera,
4 ziemniaki
sól pieprz do smaku.

Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę. Przepłukujemy 2 razy zimną wodą i wrzucamy do bulionu.

pozostałe warzywa obieramy ze skórki nacinamy. tak jak ziemniaki, dodajemy do bulionu.

gotujemy aż wszystkie warzywa będą lekko twardawe, wtedy dodajemy puszkę groszku razem z zalewą i powoli doprowadzamy do wrzenia.

Można przyprawić płatkami chilli jeżeli ktoś lubi, ja wolę bez ;)

Smacznego! 

1 komentarz: