sobota, 26 maja 2012

Krem z brokuła

Chciałam się pochwalić, że kupiłam sobie blender :) czy raczej stopkę miskującą Bosch. Do tej pory aby zrobić zupę krem korzystałam z miksera, ktory miał dodatkową końcówkę do rozdrabniania. Niestety mikser był starszy ode mnie i przepaliły mu się przewody. Być może trochę się do tego przyczyniłam, swego czasu 2 razy w tygoniu piekłam włąsny chleb, który wyrabiałam właśnie tym mikeserm :) cóż.. nadmiar stresu szkodzi. Ale do rzeczy! Wykorzstałam moje kuchenne cudo do zrobienia zupy kremu z brokułów. Oczywiście wyszedł pyszny, oczywiście jest prosty w przygotowaniu jak wsystko na moim blogu. No, może pierogi nie były takie proste.



Składniki:
1 duży brokuł,
2 - 3 marchewki,
cebula,
3 ziemniaki,
bulion drobiowy,
śmietana najlepiej 22% względnie 18,
sól pieprz do smaku,
można dodać płatki chilli.

Wykonanie:

ocebulę kroimy siekamy jak nam wygodnie, oskrobaną marchewkę kroimy w plasterki a obrane ziemniaki w kostę. podsmażamy na łyżce klarowanego masła i wrzucamy do dość dużego garnka.

brokuła myjemy, najpierw dzielimy go na drobne różyczki a to co zostało kroimy w kostkę. Wrzucamy do garnka, w którym już znajdują się pozostałe warzywa, zalewamy bulionem i gotujemy do miękkości.

kiedy warzywa zmiękną blenderem rozdrabniamy warzywa. Dodajemy śmietnę sól, pieprz i jeżeli ktoś lubi płatki chilli.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz