piątek, 18 stycznia 2013

Ciasto marchewkowe

Dziś pierwsze urodziny Hanika! Jak to szybko minęło... cieszę się, że konsekwentnie udaje mi się zamieszczać kilka postów w miesiącu. Kiedy myślę o tym jak wiele przez ten rok zmieniło się w moim życiu jestem z siebie dumna ;)

Z okazji urodzin zamieszczam przepis na pyszne ciasto marchewkowe! Można je ulepszyć na wiele sposobów np. dodając bakalie. Ja dodałam orzechy włoskie i rodzynki, bo to akurat miałam pod ręką ale płatki migdałowe lub same migdały też świetnie się sprawdzą.

Wypróbujcie koniecznie!

składniki:

2 szklanki drobno utartej marchewki,
2 szklanki cukru (polecam brązowy),
2 szklanki mąki,
1,1/4 szklanki oleju,
4 jajka,
2 łyżeczki sody,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
szczypta soli,
cynamon ( ja dałam duużo)

jajka ucieramy z cukrem na gładką masę i stopniowo dodajemy do nich olej i mąkę przesianą przez sitko (ciasto będzie bardziej puszyste)

dodajemy sodę, sól marchew proszek do pieczenia i cynamon mieszamy.

pieczemy w 180 stopniach 45 minut.

Smacznego!


przepis pochodzi ze strony ugotujto.pl

5 komentarzy:

  1. No to najlepszego i życzę dużo inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog. Tak dalej!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje :) I powodzenia w kolejnych latach prowadzenia bloga :)
    A ciacho wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzymam kciuki za kolejne lata

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasto marchewkowe, to jeden z moich pewniaków! Zawsze się udaje. Za to miałam zawsze ogromny problem z brownie, a ubóstwiam to ciasto. W końcu skorzystałam z porad https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/
    i wreszcie wychodzi za każdym razem. Polecam te porady i przepisy.

    OdpowiedzUsuń