niedziela, 27 stycznia 2013

Sałatka z ananasem i żurawinami

Często zdarza mi się w weekendy, że mm ochotę coś przekąsić. Nic szczególnego, może być słone, może być słodkie lub pikantne. Kręcę się po kuchni, zaglądam do lodówki, robię przegląd szafek :) Skutecznym rozwiązaniem na takie kuchenne marudzenie jest sałatka. Najlepiej jak jest bardzo prosta i nie trzeba dużo kroić! Sałatka, którą dziś Wam proponuje jest bardzo smaczna, nadaje się na leniwe weekendowe popołudnie ale też idealnie sprawdzi się w pracy, jako lunch, który można wykonać nawet od ręki. Przepis mam od koleżanki, odrobinę go zmodyfikowałam ale w każdej wersji jest świetna. 

Składniki:
puszka ananasów (będzie szybciej jeżeli wybierzecie te już pokrojone),
70 gram suszonych żurawin ( ja polecam Sante, bo nigdy nie trafiłam na przesuszone, niesmaczne),
opakowanie orzechów włoskich, 
jedno winne jabłko,
300 gram tartego sera żółtego,
puszka kukurydzy,
sól,
majonez,
duużo pieprzu.

Jabłko obieramy i kroimy w kostkę, ser ścieramy na tartce wsypujemy do miski, dodajemy resztę składników. Mieszamy i odstawiamy na 30 minut aby składniki się ze sobą połączyły. Oczywiście nie trzeba czekać, sałatka jest pyszna od razu!

W oryginalnym przepisie zamiast żurawin należy użyć rodzynków i nie dodaje się żółtego sera. Warto spróbować w dwóch wersjach!

Smacznego!


 

5 komentarzy:

  1. wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam mniam - podkradam przepis i zrobię w weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  3. żona na pewno zrobi ;D zapisuje przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  4. wczoraj zrobiłam sałatkę według tego przepisu - pychota

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę, że smakowała :)

    OdpowiedzUsuń