sobota, 29 września 2012

domowy sos kurkowy

Zazwyczaj chwalę się tym co sama ugotowałam. Dziś wyjątek - domowy sos kurkowy, który przygotował Mój Miłośnik :)wyszło bardzo smacznie, tak smacznie, że postanowiłam się tym rarytaskiem pochwalić.
 
Przygotujcie:
300 g kurek,
1 cebulę,
4 - 5 łyżek masła,
2 łyżki mąki,
2-3 łyżki śmietany,
woda,
3 łyżeczki drobno posiekanej natki pietruszki,
sól i pieprz
 
cebulę kroimy w drobną kostkę, solimy i podsmażamy na 2 łyżkach masła aż się lekko zarumieni. kurki oczyszczamy, siekamy dość grubo i dodajemy do smażącej się cebuli. smażymy aż puszczą soki.
 
do warzyw stopniowo dolewamy mniej więcej po 50 ml wody i czekamy aż woda odparuje. ważne jest aby odpowiednio poddusić kurki. ważne jest aby woda nie wyparowała zupełnie - z czegoś przecież trzeba zrobić sos :)
 
do smietany dodajemy mąkę, ucieramy na gładką masę, którą dodajemy do gotującego się sosu. doprowadzamy do wrzenia, wyłączamy ogień, doprawiamy do smaku.
 
My zjedliśmy z fantastycznymi kompytkami mojej mamy :) doskonale widać na zdjęciach jak pięknie się zarumieniły. Moja mama neistety nie gotuje hurtowo... z kopytkami musicie poradzić sobie sami.
 
Smacznego!
 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz