sobota, 22 września 2012

zupa pomidorowa

Zupa pomidorowa nie jest jakąś szczegolnie wybitną potrawą, którą należy się chwalić na blogu kulinarnym. Ale nie oszukujmy się, wiele potrwa, o których tu pisze nie jest :) blog sam w sobie daje mi dużo radości a przy okazji pozwala zebrać to co gotuję w jedno miejsce.
 
Ta zupa pomidorowa wyszła mi wyjątkowo dobra, dlatego zdecydowałam się ją tu zmaieścić. Robi się ją sparwnie i kademu smakuje. Swoją drogą, rozmawiałam ostatnio z moją przyjaciółką i żaliłam jej się nie pamiętam na co, w odpowiedzi usłyszałam - "nie jesteś zupą pomidorową - nie każdy musi Cię lubić!" nie dość, że pomogło to jeszcze sprawiło, że ta powszechnie lubiana zupa "chodziła za mną tak długo aż ją ugotowałam ;).

Składniki:
udko z kurczaka,
2-3 marchewki,
2 pietruszki,
1/2 selera,
kilka listków selera,
1 mały por,
koncenrat pomidorowy,
śmietana 18%,
sól i pieprz,
koperek,
natka.

Wykonanie:

udko długo gotujemy wraz z obranymi i ewentualnie pokrojonymi według uznania warzywami. Ja gotowalam mniej wiecej 1,5 godziny.

do małej miseczki odlewamy mniej więcej szklankę ugotowanego wywaru i dodajemy 2 łyżki koncenratu pomidorowego. Można wiecej, w zalezności od tego jak intensywną zupę preferujecie.

tak rozrobiony koncentrat wlewamy do zupy ( bardzo ważne jest aby warzywa były już miękkie).

pod koniec gotowania to samo robimy ze śmietaną, łączymy z odlaną do mieczki zupą.  wyłączamy ogień i łączymy z resztą zupy.

moim zdaniem zupa jest pyszna zarówno z ryżem jak i makaronem, zawsze podaję ją ze świeżo mielonym pieprzem oraz posiekanym koperkiem i natką.

Smacznego!

 

3 komentarze:

  1. Ale micha witamin. Uwielbiam pomidorówę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śmietana scieta bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    OdpowiedzUsuń
  3. smietana nie apetyczna

    OdpowiedzUsuń