poniedziałek, 23 stycznia 2012

Bitki z sosie cebulowym

Dziś zainspirowałam się obiadem koleżanki, która ugotowała bitki z warzywami na parze. Zdrowo :) wyglądały pysznie,więc i ja postanowiłam spróbować. Przejrzałam kilkanaście przepisów i trochę się zniechęciłam... i ostatecznie zacząłam improwizować.

Składniki:
  • 500 g mięsa wieprzowego,
  • średnia cebula,
  • łyżka masła,
  • listek laurowy,
  • ziele angielskie,
  • pieprz, sól,
Wykonanie:

Mięso kroimy w cienkie plastry, delikatnie rozbijamy tłuczkiem. Następnie wkładamy do garnka i zalewamy wodą, mniej więcej tyle żeby woda zakryła mięsko. Potem wod odparowuje, więc należy ją uzupełniać aby była mniej więcej na tym samym poziomie.

Cebulę kroimy z plasterki, solimy, smażymy na maśle, aż będzie brązowa.

Mięso gotujemy na średnim ogniu. Dodajemy 2 listki laurowe, kilka kulek ziela, dodajemy soli i pieprzu oraz podsmażoną cebulę i tak gotujemy ok 30- 40  minut. aż mięso będzie miękkie. Pod koniec robimy zasmażkę i zagęszczamy powstały sos.

Smacznego!



8 komentarzy:

  1. bardzo się cieszę, że Cię zainspirowałam, choć akurat moje bitki były smażone a warzywka gotowane na parze;) danie wygląda smacznie, uwielbiam takie sosy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też miały takie być :) - smażone i duszone.

      Usuń
  2. Robię bardzo podobne. Czasem robię też w sosie musztardowym;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, a czy mogę dopytać jakiej musztardy dodajesz? :)

      Usuń
  3. Wyglądają smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  4. Głodny jestem!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja to bym zjadł batona.

    OdpowiedzUsuń