sobota, 21 stycznia 2012

Sobotnie gotowanie

Dziś sobota! Uwielbiam soboty, budzi mnie zapach świeżo zaparzonej kawy stojącej na stoliku przy łóżku, nigdzie się nie spieszę… mogę zjeść  pyszne śniadanko i planować dzień.

Postanowiłam przygotować coś zdrowego i lekkiego. Jako, że jestem fanką programu kulinarnego „Rewolucje na talerzu”, dziś na obiad mielone z udźca indyka z zapiekanymi warzywami. Przepis troszeczkę zmodyfikowałam.

Składniki:

350g udźca z indyka
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 mały pęczek natki pietruszki
1 mały pęczek lubczyku ( ja dodałam suszony)
1 małe jajko
oliwa
1 burak
1 ziemniak
200g twarożku kremowego, opcjonalnie śmietana 18 %
pół pęczka szczypiorku
cytryna
sól, pieprz, mielone simie lniane


Buraki i ziemniaki myjemy i wrzucamy do piekarnika na 50 minut w temperaturze 180 stopni.


Do mięsa mielonego dodajemy cebulkę pokrojoną w drobną kostkę (następnym razem podsmażę na masełku, a niech tam!), zmiażdżony czosnek oraz posiekaną natkę pietruszki.

Dodajemy jajko oraz siemię lniane, przyprawiamy pieprzem i solą a następnie formujemy małe kotleciki, które układamy na wysmarowanej oliwą kratce. Wstawiamy do piekarnika na 20 minut przed zakończeniem pieczenia warzyw.


Następnie przygotowujemy twarożek. Kiedy pierwszy raz gotowałam to danie takie połączenie wydało mi się dość zaskakujące. Ale przepis jest sprawdzony – twarożek bardzo pasuje!

Widelcem rozgniatamy twarożek, dodajemy otartą skórkę z cytryny, pokrojony szczypiorek oraz śmietanę ( ja dodaje ale to nie jest konieczne).
Smacznego!

1 komentarz:

  1. wow... jestem pod wrażeniem, pięknie wygląda. Chyba sama się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń