wtorek, 31 stycznia 2012

Kofty

Ostatnio otrzymałam newsletter z bardzo ciekawym przepisem - kofty z sałatką z pomidorków koktajlowych. Zdjęcia wyglądały niezwykle zachęcająco i oto prezentuje moje wykonanie :)




Składniki:


Kofty:
  • 500 g mięsa mielonego ( karkówka, łopatka), w oryginalnym przepisie - 250 g wieprzowiny, 250 g jagnieciny,
  • 4 ząbki czosnku,
  • pęczek natki pietruszki,
  • przyprawa do gyrosa,
  • 50 ml oilwy,
  • 150 ml gazowanej wody mineralnej,
  • 150 g sera żółtego
Sałatka:
  • pomidorki koktajlowe,
  • czerwona cebula,
  • jogurt grecki,
  • sos sałatkowy grecki,
  • odrobina wody

Czosnek i pietruszkę drobno siekamy, dodajemy przyprawę, oliwę oraz wodę mineralnę. Energincznie mieszamy i formujemy wacle. Moje walce były raczej kulopodobne :) ale nie mam cierpliwości do takich prac.

 Ser kroimy w słupki i wkładamy je do uformowanych walców tak, aby mięso szczelnie oklejało ser.Autor przepisu sugeruje nabić na patyczki do szaszłyków - ja tego nie zrobiłam.

Obsmażamy na rumiano na oliwie a następnie wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni na 15 minut.


Pomidorki myjemy, kroimy na pół, cebulę drobno siekamy, jogurt łączymy z sosem greckim rozrobionym z odrobiną wody. Całość mieszamy. Można udekorować rukolą :)

Smacznego!


  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz