poniedziałek, 30 stycznia 2012

Krupnik

Kurpnik przygotowany zgodnie z instrukcjami od całej rodziny :) prosty i smaczny.

Skadniki:
  • udko z kurczaka,
  • trochę mniej niż pół szklanki kaszy jęczmiennej,
  • włoszczyzna,
  • 3 - 4 ziemniaki,
  • sól, listek laurowy, ziele angielskie,
  • opcjonalnie kostka rosołowa,
  • pęczek natki pietruszki
Wykonanie:

Udko zalewamy zimną wodą i gotujemy na wywar, szumujemy dodajemy listek laurowy, ziele angielskie sól oraz opłukaną kaszę jęczmienną,

warzywa obieramy, marchewkę kroimy w krążki, dodajemy do wywaru, po 10 minutach dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki.

kiedy kasza i ziemniaki zmiękną można dodać kostkę rosołową jeżeli wywar nie jest odpowiednio esencjonalny,

przed podaniem posypujemy posiekaną natką pietruszki!

Smacznego!





2 komentarze:

  1. wow przypomnial mi sie smak krupnika mojego dziadka... krupnik ten mial kolor szary... przepisu jednak juz nie mam a dziadek odszedl. Zrobie wedlug twojego na mojej obczyznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, tak jak wspomniałam we wstępnie - przepis konsultowany z rodziną, między innymi z Dziadziem. Polecam - napisz jak poszło :)

    OdpowiedzUsuń