niedziela, 29 stycznia 2012

Zasmażana wątróbka z papryką i nutką cynamonu

Moja propozycja na dzisiejszy obiad – delikatna wątróbka drobiowa. Nigdy nie byłam fanką podrobów, ale jakiś czas temu, w browarze w Kaliszu zamówiłam stek wołowy, który serwowano w towarzystwie wątróbki. Była przepyszna! Przekonałam się, kupiłam wątróbkę i dziś dzielę się z Wami przepisem.

Składniki:
  • 400 g wątróbki drobiowej,
  • 300 ml mleka,
  • 3 łyżki mąki,
  • 2 czerwone papryki,
  • 2 cukrowe cebule,
  • 2 łyżki oliwy,
  • cynamon,
  • sól

Wykonanie:

Paprykę kroimy w średnią kostkę, cebulę w krążki. Cebulę  solimy i odstawiamy na klika minut aby zmiękła.
Paprykę podsmażamy na łyżce oliwy przez  minutę a następnie dodajemy krążki cebuli. Kiedy warzywa zmiękną dodajemy szczyptę cynamonu.  Do smażenia wykorzystałam woka, na którym warzywa udusiły się we własnym sosie.

Wątróbkę moczymy w mleku mniej więcej przez 4 godziny, oczywiście można krócej. Następnie oczyszczamy ją z błon i jeżeli to konieczne większe kawałki kroimy na mniejsze. Obtaczamy w mące i smażymy na łyżce oleju po kilka minut na każdej stronie a następnie dodajemy do ususzonej papryki i cebuli. Mieszamy i smażymy jeszcze chwilę.

Smacznego!


3 komentarze: