sobota, 25 lutego 2012

Chlebek Duncana

Niepochamowany apetyt na serniczek, szarlotkę lub innego rodzaju pyszności skutkuje czasami zbędnymi kilogramami :) Kiedy pojawiają się wyrzuty sumienia rozpoczynamy odchudzanie, zazwyczaj najbardziej cierpi nasz portfel - biedak odchudzony jak się patrzy :) Ja odchudzałam się tylko raz i powiedziałam wtedy "nigdy więcej!". Co nie oznacza, że nie mogę od czasu do czasu zjeść czegoś w wersji light. Przedstawiam chlebek Duncana - zgodnie z zaleceniami słynnego dietetyka. Domowe pieczywo nie ma sobie równych! A kiedy dodać do niego zioła i przyprawy - jest niezastąpione!



Skadniki:
  • 400 g otrębów owsianych,
  • 150 g otrębów pszennych,
  • 4 łyżki skrobii kukurydzianej,
  • 8 jajek,
  • 450 g serków wiejskich "light"
  • 500 ml maślanki niskotłuszczowej,
  • 1 łyżka soli,
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • przyprawy - jakie kto lubi, ja dałam zioła prowansalskie

Wykonanie:

banalne - mieszamy ze sobą otręby, skrobię, żółtka jajek, proszek do pieczenia, serek wiejski, maślankę, sól i przyprawy.

Białka ubijamy na szytwną pianę, nie mam miksera - był chyba starszy ode mnie i się spalił - trzeba było ubijać pianę trzepaczką ;(

Pianę dodajemy do wymieszanych składników. Wtedy staje się taki... puszysty :) i pieczemy 1 godz i 15 min w 200 stopniach.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz