niedziela, 5 lutego 2012

Kurczakowo-koperkowy rosołek

Kiedy temperatura za oknem spada do - 20 stopni mój apetyt rośnie w zastraszającym tempie :) A co szybciej rozgrzewa niż rosół?! Chyba nic ;) Moja mama od kiedy pamiętam co niedziela serwuje rosół i pomimo tego, że szczerze go uwielbiam postanowiłam trochę odświeżyć klasykę.



Sładniki:

pół piersi z kurczaka,
puszka zielonego groszku,
3 marchewki,
piertuszka,
seler,
2 lub 3 kostki rosołowe,
śmietanka 18%,
pęczek koperku. 

Wykonanie:

Kostki rozpuszczamy w 1,5 l wody, dodajemy pokrojoną w talarki marchewkę, obraną pietruszkę oraz serlera. Gotujemy do miękkości.

Kurczaka kroimy z kostkę i posypujemy grubo mielonym pieprzem. Dodajemy do gotujących się warzyw.

Groszek odsączamy i dodajemy do zupy na 5 minut przed końcem gotowania.

Kiedy warzywa będą już miekkie a kurczak ugotowany odlewamy 2 łyżki wywaru do miseczki i dodajemy do niego 100 - 150 ml śmietnki. A następnie wlewamy z powrotem do garnka.

Gotową zupę posypać świeżo posiekanym koperkiem.

Smaczenego!



2 komentarze:

  1. mniam! - wszystko mam, więc idę gotować dzieciom rosołek!

    OdpowiedzUsuń
  2. wydaje mi się, że ten rosołek będzie również smakował Dużym Dzieciom - więc i ja chętnie spróbuję ;-)

    OdpowiedzUsuń